Het Managed Service Center

Uitdaging: Bedrijfsgroei zonder investering in uw ICT-afdeling

Wanneer uw bedrijf of organisatie groeit, transformeert de complexiteit van uw IT infrastructuur. Het lijkt noodzakelijk dat ook uw ICT-afdeling eveneens meegroeit, maar is die investering wel de wens van uw gedachten? Wenst u kapitaal te injecteren in een nieuw eigen team, of zoekt u juist naar een andere oplossing?

In verband met het ontbreken van resources komen veel ICT-afdelingen niet los van de bestaande operationele werkzaamheden. Wanneer uw organisatie groeit, dan kunt u ervoor kiezen om deze dagelijkse praktijk te outsourcen. Het KEMBIT Managed Service Center biedt dan uitkomst. Het bijkomende voordeel is dat het concentratiegebied van de werkzaamheden van uw bestaande ICT-team kan verschuiven van operationele- naar strategische innovatie en systeemontwikkeling, uiteraard binnen een beheersbaar en overzichtelijk kostenmodel.

Oplossing: Het KEMBIT Managed Service Center

Het KEMBIT Managed Service Center (MSC) staat primair voor het ontzorgen van uw ICT-afdeling. We kennen in basis twee disciplines binnen het Managed Service Center. De servicedesk is specifiek ingericht voor het ondersteunen van gebruikers die vragen hebben over de omgeving waarmee ze werken. Via telefoon, e-mail of via de gebruiksvriendelijke Self Servicedesk Portal worden vragen, verzoeken of wijzigingen gedeeld en geregistreerd door middel van een ticketsysteem. Het oplossend vermogen van deze eerstelijnsondersteuning wordt continu gemonitord. Dankzij het gecertificeerde team met verstand van IT-omgevingen, -producten en -dienstverlening wordt 85 tot 90% van alle tickets door onze skilled servicedesk ondervangen. Voor tweede- en derdelijns ontzorging wordt u in contact gebracht met ons beheer- en/of expertteam.

Het MSC richt zich ook op monitoring. Alles wat KEMBIT beheert, wordt nauwkeurig in de gaten gehouden door onze specialisten. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het tijdig updaten van een virusscanner, servers waar applicaties op draaien, switches, routers en de controle van back-ups. Het MSC is op werkdagen te bereiken tussen 08.00 uur en 18.00 uur, maar kan ook 24/7 paraat staan door middel van een waakdienstservice bij calamiteiten. De Service Manager bewaakt de voortgang en rapporteert dit aan u, zodat u precies weet wat het oplossend vermogen van KEMBIT is geweest. Het MSC is zowel anoniem als gepersonaliseerd; een waar verlengstuk van uw bedrijf. Daarbij is het outsourcen van operationele werkzaamheden en het inkopen van up-to-date kennis voor velen ook een financieel interessantere keuze gebleken.